zaterdag 23 april 2022

21 April Back home again

Dinsdagavond konden we al inchecken. Dat ging gelukkig goed en we hadden prima stoelen naast elkaar. Nu konden we ook de benodigde papieren nog verder invullen. Dat is nu wel even wat anders dan eerst. Wat een formulieren moet je allemaal invullen en printen. Maar goed, maar beter goed voorbereid op reis. De Roovertjes kwamen ook nog even langs om de door Peter geprinte tickets af te geven. Zij gaan woensdag in de vooravond al naar een hotel bij Schiphol. Wij worden om 3.00 uur opgehaald door de taxi. Woensdagmorgen nog even een spannend moment aangezien we nog steeds moeten testen voordat je Amerika binnen mag. We hadden testen gekocht via toegangsbewijs.nu. Dat ging gelukkig ook allemaal goed en binnen een paar minuten kregen we het felbegeerde reiscertificaat binnen. Nu kan de reis eindelijk beginnen.

Joost en Jana zouden nog komen eten en daarna Max meenemen. Max is onze Maltezer van bijna 17,5 jaar waar Jana  op gaat passen. Dat is nog wel even een dingetje want op deze leeftijd weet je niet hoe en wat. Daarna nog even Pietje de kanarie afgeven bij Marian en Rob die tijdens  onze vakantie voor hem gaan zorgen.

Toch nog maar even proberen te slapen maar dat lukte niet echt. Om 2.00 uur ging de wekker maar ik was al klaarwakker. Joost sliep ook al bij ons en om 3.00 uur stonden we klaar toen de taxi voorreed. We waren in een uur en een kwartier op Schiphol. Aangezien we zoveel moesten invullen en meenemen en ze ook heel veel drukte verwachten op het vliegveld toch maar op tijd vertrokken. Gelukkig ging daar ook alles goed en waren we toch nog snel door de douane. Scheelt waarschijnlijk ook dat we vroeg vliegen.

We zouden om 6.10 uur moeten boarden maar dat bleef maar duren. Uiteindelijk mochten we dan toch het vliegtuig in maar we hadden uiteindelijk toch vertraging. Er moesten nog koffers uit het vliegtuig gehaald van mensen die wel waren ingecheckt maar niet kwamen opdagen. Dan moet je ook weer wachten op je beurt om te mogen vertrekken. Er waren nog 7 wachtende vliegtuigen voor ons. Om 7.50 uur gingen we dan toch de lucht in. We hadden in Lissabon een overstap van goed anderhalf uur, dat werd nu wel wat krapper. Om half 10, plaatselijke tijd, landen we in Lissabon waar we snel door moesten naar gate 44 voor onze vlucht naar Miami. Daar stond al een flinke rij waar we weer alle inentingsverklaringen, attachements en negatieve tests moesten laten zien. Dan zie je dat toch nog veel mensen niet goed voorbereid zijn.

De vlucht ging prima, er was een ruim aanbod van entertainment en na een klein uurtje kwamen ze al rond met eten. Uiteraard de bekende keuze, chicken of pasta. We kwamen iets voor tijd aan in Miami maar na het uitstappen kwamen we in een lange rij terecht om door de douane te gaan. Na 2 uur waren we er eindelijk doorheen en konden we door naar Alamo. Ook hier moesten we weer in de rij. Aangezien we een dag langer moesten blijven in Florida in verband met de geannuleerde terugvlucht op 13 mei, moesten we hier wel langs om de auto een dag te verlengen. Dit was geen probleem gelukkig. Alleen nog even een mailtje er aan wagen om nog een korting te krijgen voor deze dag. In de garage mochten we een auto uitzoeken uit de rij van de mid-suv's. Deze hadden echter niet zo'n grote kofferbak daarom maar even gevraagd naar een grotere auto. Uiteindelijk gingen we zonder problemen met een minivan de garage uit.

Rond kwart voor 8 kwamen we uiteindelijk aan bij het hotel in Homestead. We hebben 2 kamers naast elkaar dus dat is makkelijk, Nog even een broodje gegeten bij de Subway en intussen zijn de Roovertjes ook gearriveerd. Zij hadden ook een voorspoedige reis gehad. Zij hadden een overstap in Philadelpia en waren uiteindelijk niet lang na ons in het hotel. Een tussenstop in Amerika is op zich wel prettiger omdat je dan bij aankomst niet meer door de douane hoeft. Rond kwart voor 10 gingen we toch maar slapen. Het was een hele lange dag maar eindelijk zijn we weer in Florida. Gelijk weer het thuiskom gevoel. Morgenvroeg eerst maar even boodschappen doen en dan is het plan om naar Islamorada op de Keys te gaan. Tot morgen. Leuk dat jullie meelezen. Een reactie vinden wij altijd leuk.

1. Fijn dat de reis goed is gegaan, have fun! Gr Robert

2. nu al mooie verhalen en leuke fotos fijne reis verder,gr.brigit

14/15 mei Dolphin mall en terug naar huis

Vanmorgen al op tijd uit bed want we gaan helaas weer naar huis. Op zich ook wel weer fijn om thuis te zijn, iedereen weer te zien maar eig...