vrijdag 13 mei 2022

13 mei Terug bij het begin

Om 11.00 uur zouden we vandaag langs komen voor de check-out dus vanmorgen de laatste spullen in de koffers en nog even genieten van het heerlijke zwembad. Dit was echt een heerlijke plek om te verblijven. We hebben toch maar geen nacht bijgeboekt want dan moesten we zaterdagmorgen al vroeg richting Miami. Dit is toch nog een uurtje of 3 rijden en je weet nooit wat je onderweg nog tegen komt.

Joost wilde heel graag een keer gaan ontbijten dus vertrokken we na de check-out richting Fort Myers waar een Perkins op de route lag naar het laatste hotel. We hadden nog een coupon voor 1 gratis ontbijt aangezien Ton bijna jarig is. Altijd meegenomen toch. Het was inmiddels al wel rond 12 uur dus werd het meer een lunch.

Ik had een beetje een route uitgestippeld via Naples Beach. Dit is zo'n mooie stad. Volgens mij woont hier toch wel de jetset van Florida. Die huizen hier, niet normaal. Ook vind je hier ook allerlei grote banken en dergelijke. Ik lees net dat het inderdaad een van de rijkste steden van de Verenigde Staten is.  Ik vind het altijd mooi om even bij de pier te kijken. Deze is inmiddels gerestaureerd nadat deze verwoest was door de orkaan Irma in 2017. We zijn al vaker op deze pier geweest maar niet meer nadat deze weer opgeknapt is. Dit is een goede plek om dolfijnen te spotten en zo ook deze keer. We zagen een dolfijn vlakbij het strand echt een paar meten van de mensen in het water. Is onze rit hier naar toe toch niet voor niks geweest. Mijn dag kan niet meer stuk.

Op de pier zijn ook veel mensen aan het vissen. Veel vrouwen ook viel mij op. Er zwemt vis genoeg onder en naast de pier.

We moesten helaas weer verder en ik stelde de navigatie in op 38000 Tamiami trail east, Ochopee waar het kleinste postkantoor van Amerika is gelegen. Je komt er langs als je over de 41 richting Miami rijdt of andersom maar het is zo klein dat je het niet ziet liggen als je het niet weet. Het kantoortje is slechts 2x2 1/5 meter en is 's morgens en 's middags een paar uurtjes open. We stopten even voor een foto maar er zaten heel veel sprinkhanen. Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo dol op.

Na de kleine stop reden we door richting Florida City over de 41. Dit is een 2-baans weg van ik denk totaal zo'n 100 km lang. We hadden er al een stuk van opzitten gelukkig. In het begin zagen we nog wat alligators langs de weg maar verder hebben we er geen gezien. Onderweg kregen we nog even een flinke bui. We hoorden op tv dat het regenseizoen er aan komt. We gaan dus weer op tijd naar huis.

Rond kwart voor 6 kwamen we aan bij het hotel waar iets meer dan 3 weken geleden onze reis begon. Ik wilde eigenlijk liever bij het vliegveld een hotel boeken maar de hotels daar zijn op het moment erg duur. Voor 2 kamers betaal je zo'n 300/400 euro. Dus dan maar in Homestead een hotel gezocht. We kregen weer 2 kamers naast elkaar net aan de andere kant dan waar we de vorige keer zaten. Bijna naast het zwembad. Aangekomen in de kamer checkte ik eerst in voor de vlucht van morgen. We hebben geen stoelen bijgeboekt en als je wat langer wacht zit je misschien niet bij elkaar. Dit was nu wel het geval.

Rond 7 uur liepen we richting Denny's, dit restaurant ligt namelijk voor ons hotel dus erg makkelijk. We vinden hier de bourbon chicken skillet erg lekker dus fijn om hier mee af te sluiten. We namen de pancake puppies mee om later op te eten. Ik typte het verslag van deze dag en de heren keken ijshockey. Morgen rijden we waarschijnlijk eerst naar de Dolphin Mall waar we eventueel nog voor de laatste keer bourbon chicken kunnen eten. Shoppen zal niet echt meer lukken want er kan nog geen vloeitje meer in de koffers. Ik had wel een lege koffer mee maar die zit inmiddels ook vol.

1. Hoi Monique,

Leuke blog heb je bijgehouden.

Goede terugreis!

Groetjes Annelies, Hermen en de kinderen

2. Zo leuk om mee te lezen Monique! Extra leuk natuurlijk omdat 2 weekjes ook hebben meebeleefd. Goede terugreis en bedankt voor het blog!

3. Was idd leuk om mee te lezen
    En ook wij hebben er ook wat van meebeleefd
    Fijne reis terug

4. Bedankt voor de leuke blog en mooi filmpjes. Ben wel benieuwd hoeveel jullie zijn aangekomen van dat heerlijke eten! Goede en veilige terugreis!

14/15 mei Dolphin mall en terug naar huis

Vanmorgen al op tijd uit bed want we gaan helaas weer naar huis. Op zich ook wel weer fijn om thuis te zijn, iedereen weer te zien maar eig...