maandag 16 mei 2022

14/15 mei Dolphin mall en terug naar huis

Vanmorgen al op tijd uit bed want we gaan helaas weer naar huis. Op zich ook wel weer fijn om thuis te zijn, iedereen weer te zien maar eigenlijk wil ik dan na een paar dagen weer terug.

Nadat alle koffers helemaal waren gepakt gingen we ontbijten. Op zich een prima ontbijt voor Amerikaanse begrippen. Het hotel is op zich wel goed, eigenlijk iets te duur voor hetgeen je krijgt maar dat is op dit moment nu eenmaal niet anders. In de buurt van het vliegveld is het helemaal prijzig.

Na het ontbijt laadden we alles in de auto en reden richting Miami. Onze vlucht vertrekt om 16.25 uur dus we hebben nog wat tijd. De laatste stop van de vakantie wordt de Dolphin Mall in Miami. Deze ligt niet ver van het vliegveld dus een goede optie om de laatste uurtjes door te brengen. We keken wat rond maar konden eigenlijk niks meer kopen want er was geen plaats meer in de koffers. Uiteindelijk toch nog een klein cadeautje gekocht bij Hilfigger wat er nog net in kon.

De heren wilden voor de laatste keer Bourbon Chicken eten dus op naar de foodcourt. Hier zullen ze weer een hele tijd op moeten teren. Het was inmiddels tegen half 1 dus reden we naar het vliegveld. We leverden de auto in bij Alamo en gelukkig was alles goed. Ik moest alleen de extra dag nog afrekenen.

We namen de Miamover naar het vliegveld en checkten de koffers in. Precies allemaal aan het gewicht van 23 kilo dus dat was mooi. Bij de douane was het gelukkig ook goed te doen. Ik vind dit altijd het ergst. Er hoefde niks uit de koffer wat elektronica betreft maar wel schoenen uit.

We liepen alvast naar de gate maar later bleek dat we een uur vertraging hadden. We zouden eigenlijk om 15.30 uur boarden maar dat werk uiteindelijk ruim een uur later. Gelukkig hadden we in Lissabon een overstap van ruimt 3 uur dus dat hoefde geen probleem op te leveren. Aangezien Ton tijdens de vlucht jarig was, en we dit hadden aangegeven, mochten we als een van de eerste het vliegtuig in. Tegen half 6 gingen we eindelijk de lucht in. De vlucht zou 7 en half uur duren dus zouden we wel wat tijd inhalen. We kregen na een goed half uur al eten, dit keer beef of pasta en tegen het eind van de vlucht nog een broodje met een ontbijtreep. Gelukkig heb ik wel wat kunnen slapen maar je ligt toch niet echt prettig in zo'n vliegtuigstoel. Goed 6 uur in de morgen landden we in Lissabon. Ook daar ging de douane vrij snel. Om 8.00 uur zou de gate bekend gemaakt worden dus tot die tijd moesten we ons zien te vermaken. De volgende vlucht ging op tijd dus iets eerder dan gepland landden we op Schiphol. Helaas moesten we nog lange tijd wachten eer we naar de gate konden. Toen we daar eenmaal stil stonden moesten we weer een hele tijd wachten voordat we het vliegtuig uit konden aangezien er personeels tekort was. Eindelijk mochten we het vliegtuig verlaten en toen op naar de koffers. Dit blijft altijd spannend. Het duurde uiteindelijk bijna 2 uur nadat we geland waren en voordat we de koffers hadden. Leve Schiphol, volgende keer toch maar vanaf weer vanaf Brussel.

De taxi chauffeur had ook al een paar een bericht gestuurd of we de koffers nog niet hadden. Uiteindelijk reden we 14.50 uur richting Tilburg. Het was zondag dus gelukkig minder druk op de weg. Thuis aangekomen was het huis versierd omdat Ton 65 werd deze dag. Mijn schoonzus en nichtje hadden dit gedaan en waren ook in huis toen we thuis kwamen. Erg leuk.

Tijdje later kwamen Daniëlle, Sander en Bram en de Roovertjes ook nog langs. Gelijk volle bak in huis. We praatten nog gezellig na over een super leuke vakantie. Zij hadden ook allemaal heel erg genoten en vonden het ook erg gezellig om zo samen dingen te ondernemen. 's Avonds de vogel nog gehaald en nog even bij de buren geweest. Je moet altijd proberen zo lang mogelijk op te blijven en dat is goed gelukt.

We kijken terug op een heerlijke vakantie. Waarschijnlijk was dit de laatste keer dat we met zijn vieren nog op vakantie zijn geweest. We hebben heel veel gezien en gedaan, onder andere het bezoek aan de ijshockeywedstrijd, het zwemmen met dolfijnen en de helikoptertour waren hoogtepunten. We hadden ook leuk gezelschap. Het was allemaal wel een stuk duurder dan afgelopen jaren. Dit had ook te maken met de koers van de dollar. Deze is nu bijna 1 op 1. We hebben 2000 mile, 3200 kilometer, gereden. De prijs van de benzine was nu ongeveer $ 4,19 per gallon aan het eind van de vakantie zelfs $4,49. Andere jaren nog onder de 3 dollar. Ook de boodschappen waren veel duurder. Ik kan me voorstellen dat Amerikanen, die het minder goed hebben, eerder naar een fastfood keten gaan dan thuis koken.

Ik wil iedereen bedanken voor het meelezen en voor de leuke berichtjes. Alleen hebben sommigen gereageerd als anoniem, dan kan ik helaas niet zien wie er heeft gereageerd. Nogmaals bedankt en wellicht tot volgend jaar. Daniëlle en Sander, Peter en Mirjam en uiteraard hun kids bedankt voor de leuke dagen. Het was super gezellig.